Tuesday 5 December 2017

Tutorial Buku Interaktif Tema Maulidur Rasul di TV Al Hijrah

Penerbit minta bawa anak nak buat sama-sama dan bagi meriah live sempena Maulidur Rasul tu. Tapi agak terkilan sebab:
  • Masa yang diberikan sangat terhad. Dari 15 minit dah tinggal 6 minit lebih je untuk siapkan buku ni. 
  • Kesian kat anak bangun awal pagi nak berkongsi kat public buat pertama kalinya tapi bila nak live tu siap suruh jangan bercakap lagi ye la kan sebab hanya ada beberapa minit je. (kami dari Seremban sebelum subuh dah gerak)
Mujurlah saya dah biasa live rancangan ni dan tau selalu jugak jadi macam ni dan saya pilih aktiviti yang boleh saya siapkan dengan cepat. Tapi kali ni terlalu pendek masa yang diberikan. Sebelum ni paling cepat pun 10 minit. Ada sekali je masa yang panjang untuk slot DIY ni. Masa tu memang selesa sangat nak bercakap. 

Saya percaya bukan saya sorang je yang mengalami perkara macam ni. Kita datang bukan nak masuk tv sebab nak buat iklan yang utamanya, TAPI untuk BERKONGSI ILMU supaya betul-betul sampai kepada penonton. Kalau dah cakap macam ERL lajunya apa sangatlah isi yang penonton dapat??? Terkejar-kejar.

#maafsesiluahanrasa 



 

Seronok Belajar di Rumah Template by Ipietoon Cute Blog Design