Homeschooling :: Buku Tiga Lima Wajib Ada Dalam Beg Mama

Siapa tau buku tiga lima ni? Dulu masa kecik2 arwah mak selalu guna untuk beli barang. Kira macam Credit Card la kan cuma tanpa Interest. Bayar mingguan atau bulanan untuk beli barang dapur.

Sekarang buku ni masih wujud lagi tau dah makin comel pulak tengok warna2nya. Kalau dulu buku tu untuk beli barang, sekarang ni wajib ada kat dalam beg Mama Q bila pergi mana2 untuk bagi anak2 sibuk sementara menunggu sesuatu merangkap mengurangkan anak-anak nak buat perangai.


Sebab utama pilih buku ni?Saiznya yang tersangat comel tu memudahkan Mama Q nak hangkut ke mana-mana. Tak menjadi beban kalau nak dibandingkan dengan pikul buku atau permainan yang besar dalam beg. Maklum la anak ramai..3 orang semua dah macam sebaya. Lagi satu harganya tersangatlah murah...RM2 dapat 14 set buku.


Bila dah ada buku mesti la ada aksesori yang lain kan. Semuanya saiz mini: buku tiga lima, pen, 4 batang pensel warna n pen Mama (tak ada dalam gambar). Mama pun wajib bawak pen  khas ni untuk melukis. Ikut emosi anak masa tu. Bila kita lukis siap2 kadang2 mood diaorang ni semacam. So masa tu terus tanya nak mama lukis gambar apa? sambil2 kita pun buzy sekali sebab mamanya pun kadang2 bosan menunggu.Tapi kadang2 diorang nak lukis sendiri.



Jadinya sapa2 yang rasa nak cuba beli buku ni p la kedai RM2 (ECO-Shop). #Iklantakberbayar
Mama Q3 2014. Powered by Blogger.