Homeschooling:: Aktiviti Menggunakan Daun

Pernah cuba buat aktiviti menulis atas daun tak? Haaa dengan cara ni secara tak langsung boleh mengurangkan penggunaan kertas...kata omputih "paper less". 

  Sebenarnya banyak cara kreatif yang kita boleh manfaatkan hanya dengan daun2 yang ada kat sekitar rumah kita je. Ops mungkin ada yang tinggal kat apartment tu mungkin boleh petik masa jogging kat taman kot hehehe.

Sebenarnya semua gambar ni dah pernah post kat Instagram tapi saje kumpulkan satu tajuk..biar senang sapa2 nak cari aktiviti menggunakan daun ni. Kalau nak scroll aktiviti yang lama memang jenuh la tangan ngan mata nak tengok satu2.

Gambar kat bawah ni tanpa caption...sebab rasanya boleh faham kot apa aktiviti tu. Kebanyakannya lebih kepada latihan motor halus dan salah satu cara menarik perhatian anak2 belajar. Jom layan gambar ni..








Mama Q3 2014. Powered by Blogger.