Wednesday 30 December 2015

Cerita Penutup 2015: Perkongsian Aktiviti Bersama Anak Yang Menjadi Ikutan Ramai

Sebelum 2016 menjelma Mama Q pilih  3 idea aktiviti dari Mama Q yang beri manfaat kepada follower mahupun stalker. Gambar yang Mama Q pilih ni menjadi ikutan dek pengguna Instagram yang ada lebih 20k followers. Mungkin ramai yang follow mereka ni. Syukur Alhamdulillah.

Kebanyakkan aktiviti tu memang idea sendiri dan kalau dapat dari Pinterest pun versi ubahsuai yang memang tak sama dan ada jugak aktiviti tu idea dari Pinterest dan rakan2 IG.

Ada satu aktiviti ni yang memang dah jadi viral. Mungkin "terperasan" Mama Q yang mulakan dulu atau memang kebetulan orang lain tu pun dapat idea sebijik sama. Sebab lepas je upload gambar ni baru la jumpa ramai yang buat macam ni (kan bole tengok berapa jam/ hari/minggu dah publish).


Kraf kucing gemok ni paling tak sangka n sangat kelakar. Tak sangka sebab sebenarnya tersalah lukis bentuk badannya tu..tapi ada gak yang tertarik n buat sebijik kot rupa kraf tu.

 Asalnya nak buat puzzle tapi bila dah siap baru dapat rasa mesti tak dapat tarik perhatian Qayra sebab tak mencabar langsung untuk dia. Itu yang terus tukar jadi puppet

 Cara main kucing ni macam main wayang kulit tu..cuma tang kaki je tak sempat nak siap dah upload. 

Tak faham apa fungsi stick pada tangan kucing yang dia buat tu...nampak macam statik je tangannye tu. Tapi apa pun ahkak paham dia mesti suka dengan lukisan ahkak si kucing gemok tu kan?


Aktiviti memancing paper clip ni pulak bila dia orang yang cuba buat perkara yang sama, memang ramai yang likes dalam masa 3 jam je dah beratus. Cer bandingkan dengan makcik yang memulakan tu plak walau dah 20 minggu ada 31 likes je. Itu maknanya? hahaha

 Segala aktiviti yang di kongsi bukanlah untuk menunjuk2. Bukan followers dan likes yang banyak yang dicari. 

Kesimpulannya objektif Mama Q tercapai untuk berkongsi Idea aktiviti bersama anak2 dirumah dan dari perkongsian ini  juga, saya dapat rakan IG yang sama seperti saya

 

Seronok Belajar di Rumah Template by Ipietoon Cute Blog Design